BİR ACAYİP ÖZELLEŞTİRME:
“YANGINDAN MAL KAÇIRMA”
TCDD Derince Limanı’nın 36 yıl süreyle “işletme hakkının verilmesi” yöntemi ile özelleştirme ihalesine katılmak üzere, 16.01.2014 tarih, saat 17:00’ye kadar
Yılport Holding A.Ş. The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company, Safi Katı Yakıt Sanayi ve Ticaret A.Ş., Kumport Liman Hizmetleri ve Lojistik Sanayi ve Ticaret A.Ş., Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ve Ceynak Lojistik ve Ticaret A.Ş. ihale tekliflerini vermiş ve Özelleştirme İdaresi Başkanlığı yangından mal kaçırırcasına, özelleştirme ihalesinin nihai pazarlık görüşmelerinin 22.01.2014 Çarşamba günü, yani bugün saat: 16.30’da yapılacağını duyurmuştur.
Türkiye, yolsuzluk ve çete iddiaları ile çalkalanırken, böyle hassas bir dönemde hangi yüzle özelleştirme ihalesi yapılacaktır?
Çoğu devlet limanının, özelleştirme adı altında, bir şekilde sermayeye peşkeş çekildiği ortadadır. Devletin elinde sadece üç liman kalmıştır. Üç yanı denizlerle çevrili olmasıyla övündüğümüz ülkemizde, devlete ait limanın olmaması kadar saçma ve tehlikeli bir durum olabilir mi?
Savaşların eksik olmadığı sınırlarımızda, bu kararlara imza atan siyasiler ve yöneticiler, bunun doğuracağı tehlikeyi görmeyecek kadar gaflete nasıl düşmüş olabilirler!
Limanlar, Ülkelerin güvenliği için en stratejik alanlardır. Limanları satmak, devleti satmakla eş anlamlıdır.
Neoliberal politikaların baskısına dayanamayıp, serbest piyasa yalanına kanıp, hadi bazı limanları sattınız; ama tüm Limaları satmaya yeltenmek nedir? Limanlar vatandır, vatan satılamaz!
İhaleye katılanların yeterliliklerini ve rekabete yönelik araştırmalarını ne çabuk yaptınız?
Yolsuzluklara adı karışan firmaların da yer aldığı ihalede şimdiden kötü kokular gelmeye başlamıştır.
Yolsuzluk operasyonlarında Cengiz İnşaat’ın da adı geçmektedir; böyle bir durumda hangi yüzle bunlar ihaleye katılabiliyor; yöneticiler de hangi yüzle bunları, ihaleye dahil ediyorlar.
Bu iktidarın en önemli projelerinde sürekli Cengiz İnşaatın karşımıza çıkması tesadüf müdür? Hızlı Tren projesi, 3’üncü hava limanı projesi gibi projelerle birlikte, özelleştirmeden de 2004 yılında Eti Bakır’ı, 2005 yılında Eti Alüminyum’u alan Cengiz Holding, bugün Türkiye’nin elektriğinin beşte birini dağıtıyor. Bunu kimse görmüyor mu?
Rekabete uygun bir piyasadan bahsediliyor; ama ihaleye giren firmaların neredeyse tamamının limanı var. Limanları belli ellerde toplayarak rekabetçi bir piyasa mı, yoksa tekel mi yaratacaksınız?
Bu ihaleye Kumport liman hizmetleri de katılıyor. Bu Kumport Liman işvereni daha geçtiğimiz yıl içerisinde, sırf sendikalaşıyor diye yaklaşık 150 sendika üyesi işçiyi işten atmadı mı? Kumport Limanında işçiyi bezdirme politikaları devam ederken, devlet yöneticileri, hangi akla sığınıp bu limanı kendi işçisine sahip çıkmayan ve bu ülkenin çocuklarının ekmeğine göz dikmiş işverene satacak?
Buradan tüm yetkililerle sesleniyoruz!
Bu aldığınız ve yaptığınız ihale kararı peşinizi bırakmayacaktır. Bunun sonuna kadar takipçisi olacağız.
İlgili kurumlara da ayrıca sesleniyoruz. Bu ihaleye müdahale edin; sessiz kalmak da sizi bu suça ortak edecektir. Ülkenin öz malı talan edilirken, bu talana seyirci kalanlardan muhakkak ki hesap sorulacaktır.
Liman-İş Sendikası olarak, kamu malına, çocuklarımızın geleceğine ve emperyalistlerle yapılan mücadele sonucu kurulan bu ülkenin öz varlıklarına sahip çıkma adına, bugün küresel kapitalizmin yayılmacı kimliğiyle mücadele etmek bizim boynumuzun borcudur. Ve buradan, ne Derince Limanının, ne de Yatağan’ın talan edilmesine müsaade etmeyeceğimizi basına ve kamuoyuna saygılarımızla duyuruyoruz.
LİMAN-İŞ SENDİKASI
MERKEZ YÖNETİM KURULU