TCDD Derince Limanı’nın özelleştirilmesine yönelik ihale iptal edildi. İhaleye 6 firma katıldı. Firmalar, 516 milyon ABD Dolarlık açılış fiyatını duyunca ihaleden çekildiler; böylece ihale iptal oldu. Basına yansıma örnekleri aşağıda haberlerde verilmiştir.
Sendika.org. –
Derince Limanı ‘özelleştirilemedi’
22 Ocak 2014
Derince Limanı’nın ihalesinin açık artırım turunda, katılan 3 firma da teklif vermedi. Özelleştirme İdaresi, ihalenin iptal edildiği açıkladı
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’na (TCDD) ait Kocaeli Derince Limanı’nın 36 yıl süreyle “işletme hakkının verilmesi” yöntemi ile özelleştirme ihalesinin nihai pazarlık görüşmeleri yapıldı.
Radikal’in haberine göre, özelleştirme İdaresinde yapılan ihaleye 6 firma katıldı. Elemesiz turda en yüksek teklif 180 milyon dolar oldu.
Birinci elemeli yazılı turda en düşük teklifi veren The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company, 2. elemeli yazılı turda en düşük teklifi veren Ceynak Lojistik ve Ticaret AŞ, 3. elemeli yazılı turda en düşük teklifi veren Yılport Holding AŞ elendi. Kalan 3 firmayla açık artırmaya geçildi.
Açık artırmada başlangıç tutarı 516 milyon dolar, artırım aralığı ise 500 bin dolar olarak belirlendi.
Derince Limanı’nın 36 yıl süreyle “işletme hakkının verilmesi” yöntemi ile özelleştirme ihalesinin açık artırım turunda, katılan 3 firma da teklif vermedi.
Özelleştirme İdaresi Başkanı Ahmet Aksu, ihalenin iptal edildiği açıkladı.
İhalede, Yılport Holding AŞ, The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company, Safi Katı Yakıt Sanayi ve Ticaret AŞ, Kumport Liman Hizmetleri ve Lojistik Sanayi ve Ticaret AŞ, Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ ile Ceynak Lojistik ve Ticaret AŞ yarışıyordu.
Özelleştirme İdaresi Başkanlığının “İşletme hakkının verilmesi” yöntemiyle özelleştirme kapsamına aldığı liman için ilk kez 2007′de ihaleye çıkıldı. Açık artırma sonucunda ise en yüksek teklifi 195 milyon 250 bin dolarla Türkerler Ortak Girişim Grubu’ndan geldi. Fakat, Danıştay, Derince Limanı ile ilgili imar planı çelişkilerini dikkate alarak, bu özelleştirmeyi iptal etti.
Derince Limanı’nda ‘özelleştirme’ eylemi
Derince Limanı’nın özelleştirme ihalesine karşı çıkan Liman İş Sendikası, liman önünde toplanarak 17 Ocak’ta eylem yapmıştı.
Liman İş Sendikası Genel Başkanı Önder Avcı, “Bu limanın ihalesine hangi firma girerse girsin, özelleştirmelerin bu ülkeye getirdiği tek şey zulümdür. Derince Limanı eğer özelleştirilirse, ki buna müsaade etmeyeceğiz, sendika olarak sonuna kadar mücadele edeceğiz. Bütün özelleştirmelerin yeniden gündeme getirilerek bu dosyaların açılmasını istiyoruz” ifadelerini kullanmıştı.
Özelleştirme kararı iptal ediliyor, ısıtılıp tekrar gündeme taşınıyor
1904 yılında işletmeye açılan Derince Limanı, 17 Ağustos 1999 depreminde hasar görmüştü. 2007 yılında yapılan ihalede en yüksek teklif 195 milyon 250 bin dolarla Türkerler Grubundan gelmişti. Ancak Liman-İş Sendikasının açtığı dava sonucu Danıştay bu ihaleyi iptal etmişti.
Sendika.Org
—————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Güncelleme: 17:04 TSİ 22 Ocak. 2014 Çarşamba
Derince Limanı ihalesi iptal edildi
Derince Limanı genişletme projesi kapsamındaki özelleştirme ihalesinde tüm yatırımcılar açık artırma sürecinden çekildiklerini açıkladı. Özelleştirme İdaresi Başkanlığı ihaleyi iptal etti.
Güncelleme: 17:04 TSİ 22 Ocak. 2014 Çarşamba
TCDD’ye ait Kocaeli Derince Limanı’nın özelleştirilme ihalesi iptal edildi.
ELEMESİZ TURDA EN YÜKSEK TEKLİF
Elemesiz turda en yüksek teklif 180 milyon dolar oldu. İlk elemeli turda teklif tutarı 252 milyon dolara çıktı ve tek yabancı teklif veren olan Dubaiport elendi.
İKİNCİ TURDA EN YÜKSEK TEKLİF 302 MİLYON DOLAR
İkinci elemeli turda en yüksek teklif 302 milyon dolar oldu ve Ceynak Lojistik elendi.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’na (TCDD) ait Kocaeli Derince Limanı’nın 36 yıl süreyle “işletme hakkının verilmesi” yöntemi ile özelleştirme ihalesinin nihai pazarlık görüşmeleri yapıldı.
Özelleştirme İdaresinde, Ahmet Aksu’nun komisyon başkanlığında yapılan ihaleye 6 firma katıldı. 3 turdan sonra açık artırmaya geçildi. İhale Komisyonu açık artırma başlangıç fiyatı 516 milyon dolar olarak belirledi.
Bu aşamadan sonra tüm katılımcı firmalar ihaleden çekildi. İhale Komisyonu Başkanı Ahmet Aksu ihalenin iptal edildiğini söyledi.
Liman-İş sendikası özelleştirme girişimlerine tepki gösteriyordu. Liman-İş Sendikası Kocaeli Şube Başkanı Bülent Aykurt gazetemize yaptığı açıklamada, özelleştirme ile sadece limanda çalışan 344 işçinin mağdur olmayacağını denize yapılacak 450 bin metrekarelik dolgu alanı ile denizin de satılacağını vurgulamıştı.
ÖZELLEŞTİRME DAHA ÖNCE İPTAL EDİLMİŞTİ
1904 yılında işletmeye açılan Derince Limanı, 17 Ağustos 1999 depreminde hasar görmüştü. 2007 yılında yapılan ihalede en yüksek teklif 195 milyon 250 bin dolarla Türkerler Grubundan gelmişti. Ancak Liman-İş Sendikasının açtığı dava sonucu Danıştay bu ihaleyi iptal etmişti. (HABER MERKEZİ)
www.evrensel.net
—————————————————————————————————–
Zaman Gazetesi – 23.01.2014
Derince Limanı’nda ihale iptal edildi
KORAY TEKİN – HABERLER EKONOMİ ANKARA
23 Ocak 2014
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’na (TCDD) ait Kocaeli Derince Limanı’nın 36 yıl süreli özelleştirme ihalesi dün gerçekleştirildi.
Elemesiz turda verilen en yüksek teklif 180 milyon dolar olurken elemeli turda ihaleye katılan 6 firmadan 3’ü elendi. Açık artırma kısmında başlangıç tutarı 516 milyon dolar olarak açıklanınca kalan 3 firma da teklif vermedi. Teklif gelmemesi üzerine Özelleştirme İdaresi Başkanı Ahmet Aksu, ihalenin iptal edildiğini açıkladı. İhalede Cengiz İnşaat, Ceynak Lojistik, Yılport Holding, The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company, Safi Katı Yakıt ve Kumport Liman Hizmetleri yarıştı. Elemesiz turda en yüksek teklif 180 milyon dolar oldu. İhaleyi Zaman Gazetesi için değerlendiren Yılport İcra Kurulu Başkanı Yüksel Yıldırım “Fiyatlar çok uçtu. Komisyon da 516 milyon dolarla açık arttırmaya geçince zaten açığa kalan üç firma şok içinde, herkes otomatik olarak çekildi.” dedi. Yıldırım, kabul edilebilir rakamları 300 milyon dolarlar olarak ifade ederken 500 milyon dolarların çok uçuk olduğunu kaydetti. Yıldırım, Türkiye’nin yabancı yatırımcılar için pahalı hale geldiğinin de altını çizdi.
Özelleştirmeye dolar freni – Taraf – 23.01.2014 | |||
Artan siyasi gerilim ve dolardaki artış özelleştirmelere yansımaya başladı. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’na (TCDD) ait Kocaeli Derince Limanı’nın 36 yıl süreyle “işletme hakkının verilmesi” yöntemi ile özelleştirme ihalesinde yatırımcılar açık arttırma sürecinden çekildiği için ihale Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından iptal edildi. Geçtiğimiz günlerde de ÖİB, Kemerköy, Yeniköy, Çatalağzı ve Yatağan termik santralleri için son teklif verme süresinin üç ay uzatıldığını açıklamıştı. Dün gerçekleştirilen Derince Limanı özelleştirme ihalesi nihai pazarlık görüşmesinde, elemesiz turda en yüksek teklif 180 milyon dolar oldu. İhalenin nihai pazarlık görüşmesinde ilk olarak kapalı elemesiz teklifler alındı. Birinci elemeli yazılı turda en düşük teklifi veren The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company, ikinci elemeli yazılı turda en düşük teklifi veren Ceynak Lojistik ve Ticaret AŞ, üçüncü elemeli yazılı turda en düşük teklifi veren Yılport Holding AŞ elendi. Kalan üç firmayla açık artırmaya geçilirken, açık artırmada başlangıç tutarı 516 milyon dolar, artırım aralığı ise 500 bin dolar olarak belirlendi. “TUTARI BİZ BELİRLEDİK”Katılımcılardan biri açık artırma bedelinin teklif tutarıyla mı, komisyon tarafından mı belirlendiğini sordu. İhale Komisyonu tutarın kendileri tarafından belirlendiğini söyledi. Bunun üzerine üç katılımcı da ihaleden çekildiğini açıkladı. Komisyon Başkanı’na ihalenin iptal edilip edilmeyeceğini sordu. Özelleştirme İdare Başkanı Ahmet Aksu, Derince ihalesinin iptal edileceğini açıkladı. |
Cumhuriyetcom.tr. – 22.01.2014
Derince Limanı ihalesi iptal… Tüm katılımcılar çekildi
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’na (TCDD) ait Kocaeli Derince Limanı’nın 36 yıl süreyle “işletme hakkının verilmesi” yöntemi ile özelleştirme ihalesinin nihai pazarlık görüşmeleri yapıldı.
Özelleştirme İdaresinde, Ahmet Aksu’nun komisyon başkanlığında yapılan ihaleye 6 firma katıldı. 3 turdan sonra açık artırmaya geçildi. İhale Komisyonu açık artırma başlangıç fiyatı 516 milyon dolar olarak belirledi. Bu aşamadan sonra tüm katılımcı firmalar ihaleden çekildi. İhale Komisyonu Başkanı Ahmet Aksu ihalenin iptal edildiğini söyledi.
İşte ihalede yaşanan tüm gelişmeler…
Açık artırma turunda tüm katılımcılar ihaleden çekildi. İhale Komisyonu Başkanı Ahmet Aksu ihalenin iptal edildiğini söyledi.
Açık artırma başlangıç fiyatı 516 milyon dolar oldu. İhale Komisyonu bu fiyatı belirledi.
Açık artırmaya geçildi. Açık artırmaya Safi Katı Yakıt Sanayi ve Ticaret AŞ, Kumport Liman Hizmetleri ve Lojistik Sanayi ve Ticaret AŞ, Cengiz İnşaat Sanayi katılacak.
Üçüncü turda Yılport Holding elendi.
İkinci elemeli turda en yüksek teklif 302 milyon dolar oldu. Ceynak Lojistik ve Ticaret AŞ elendi.
İlk elemeli turda en yüksek teklif 252 milyon dolar oldu. The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company elendi.
Elemesiz turda en yüksek teklif 180 milyon dolar oldu.
KATILAN FİRMALAR
İhalede, Yılport Holding AŞ, The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company, Safi Katı Yakıt Sanayi ve Ticaret AŞ, Kumport Liman Hizmetleri ve Lojistik Sanayi ve Ticaret AŞ, Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ ile Ceynak Lojistik ve Ticaret AŞ yarıştı.
2007 İHALESİ İPTAL EDİLMİŞTİ
Özelleştirme İdaresi Başkanlığının “İşletme hakkının verilmesi” yöntemiyle özelleştirme kapsamına aldığı liman için ilk kez 2007’de ihaleye çıkıldı. Açık artırma sonucunda ise en yüksek teklifi 195 milyon 250 bin dolarla Türkerler Ortak Girişim Grubu’ndan geldi. Ancak Danıştay, Derince Limanı ile ilgili imar planı çelişkilerini dikkate alarak, bu özelleştirmeyi iptal etti.
114 YILLIK DERİNCE STRATEJİK LİMAN
Derince Limanı’nın tarihi 1900 yılına uzanıyor. Anadolu Bağdat Demiryolları Kumpanyası’na verilen bir imtiyazla inşaatı başlayan liman 1904’te işletmeye açılıyor. 1999 depreminde zarar gören liman 422 bin metrekare alana sahip.